Wolontariat

Doceniamy i promujemy wrażliwość społeczną naszych Pracowników, nagradzamy aktywność dobroczynną i wspieramy inicjatywy z zakresu wolontariatu pracowniczego. Pracownicy BEST mają możliwość inicjowania i angażowania się w rozmaite akcje społeczne - firma wspiera ich wysiłki, ale to oni muszą wziąć odpowiedzialność za koordynowanie działań zebranego zespołu. W przypadku zbiórek na cele charytatywne, akcje bezpośrednio wspiera Zarząd, który dofinansowuje zbiórkę, podwajając wartość zebranej puli.

Wolontariat pracowniczy w BEST integruje, uczy pracy zespołowej oraz odpowiedzialności za zobowiązania i buduje wrażliwość na potrzeby otoczenia, szczególnie społeczności lokalnej. Zachęcamy pracowników do dzielenia się z innymi swoim czasem, wiedzą i umiejętnościami – działania takie są brane pod uwagę w bieżącej ocenie pracowniczej, a także punktowane w grywalizacji firmowej Play BEST. 

Proces adaptacji

Proces adaptacji to właściwie 3 powiązane ze sobą procesy: Adaptacja nowych pracowników, adaptacja pracowników Pionu Operacji oraz adaptacja nowych menedżerów (w ramach wewnętrznej ścieżki awansu). 

1. Adaptacja nowych pracowników - pracownicy poznają ogólne zasady pracy (obowiązkowe BHP i bezpieczeństwa informacji, ale także korzystania z firmowych aplikacji i intranetu). Wręczamy tzw. welcome pack, czyli zestaw przydatnych gadżetów firmowych. 

2. Adaptacja pracowników Pionu Operacji - rozbudowana jest m.in. o obsługę systemów IT, zasady zarządzania wierzytelnościami oraz - co w tym przypadku najważniejsze – o zasady obsługi Klientów. Osoby przygotowujące się do pracy w Call Center przechodzą dodatkowy cykl szkoleń.

3. Adaptacja nowych menedżerów – program kierowany jest do pracowników, którzy awansowali ze stanowiska specjalistycznego na menedżerskie i którzy nie posiadają doświadczenia w zakresie zarządzania zespołem, bądź mają niewielkie doświadczenie w tym zakresie. Celem jest wsparcie pracowników w rozwoju kompetencji menedżerskich. Trening może przybrać formę spotkań warsztatowych w przypadku zebrania się grupy pracowników podlegających takiemu procesowi, bądź są to spotkania indywidualne w przypadku pojedynczych awansów. Cykl warsztatów może zostać poszerzony o sesje coachingowe w zależności od gotowości samego zainteresowanego.

Proces adaptacji w BEST został doceniony w raportach "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki." oraz "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki."

Work-life balance

Połączenie życia prywatnego i pracy zawsze stanowi wyzwanie, niezależnie od branży czy trybu pracy. Jak pomagamy w osiągnięciu i utrzymaniu tej harmonii naszym Pracownikom? Elastyczny czas pracy, praca hybrydowa, możliwość angażowania się w inicjatywy sportowe i charytatywne, akcje integracyjne, kafeteria MyBenefit, świeże owoce, wyposażone kuchnie w siedzibach (mamy nawet yerba mate!), program Bike2Work i mnóstwo innych benefitów i możliwości. 


O wszystkich benefitach i naszej kulturze pracy dowiesz się więcej na: https://spojrznapraceinaczej.pl/  

 

 

 


Program Job Rotation

Zaangażowanie i wytrwała praca naszych Pracowników są warunkiem sukcesu firmy, dlatego dbamy o otwarte i zrównoważone środowisko pracy, w którym pracownicy mają różnorodne szanse rozwoju.

Job Rotation polega na czasowej zmianie obszaru pracy w GK BEST i stanowi dla pracowników unikalną szansę na zwiększenie praktycznej wiedzy i umiejętności poprzez praktykę w nowym obszarze. Dzięki temu umożliwiamy indywidualny rozwój pracownika, zapewniamy szanse na realne poszerzanie kompetencji w ramach rotacji stanowiskowej w obrębie struktur BEST oraz zwiększamy współodpowiedzialność za realizację celów w całej firmie.

Job Rotation opiera się na formule „on the job training” (szkolenie praktyczne bezpośrednio na stanowisku pracy), a jego założenia są zgodne z promowanym w organizacji modelem 10-20-70, który zakłada, że najwięcej i najszybciej uczymy się właśnie poprzez praktykę (70%). 

Program Job Rotation został doceniony w Raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki."

Przyjazna rekrutacja

Stosowanie najlepszych standardów rekrutacyjnych jest naszym obowiązkiem. Wśród stosowanych przez nas zasad dominują: otwartość, uczciwość w relacjach z kandydatami, odpowiadanie na ich potrzeby, rzetelność, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w czasie oczekiwania na formalne zatrudnienie i innowacyjne rozwiązania wspierające rekrutację.

Wiemy jak istotny dla kandydatów i ich kariery może być przebieg rekrutacji. Dlatego tak dbamy o zrównoważone relacje w procesie rekrutacyjnym, staramy się, aby był on dla każdego komfortowym i profesjonalnym spotkaniem, które nawet jeżeli nie zakończy się współpracą, będzie miłym doświadczeniem oraz obopólną okazją do zdobycia pomocnych w rozwoju informacji.

Poza wiedzą merytoryczną weryfikujemy czy wartości, którymi kieruje się kandydat są spójne z naszymi kluczowymi wartościami. Dzięki temu mamy pewność, że nasz przyszły pracownik nie tylko spełni wymagania merytoryczne, ale także wpisze się w naszą kulturę organizacyjną.

Dbamy o autentyczny dialog z interesariuszami - po zakończonym procesie rekrutacji każdy kandydat ma możliwość wyrażenia swojej opinii poprzez krótką ankietę Candidate Experience dotyczącą procesu rekrutacyjnego, w którym uczestniczył.

Jesteśmy członkiem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, kierujemy się Kodeksem Dobrych Praktyk w Rekrutacji.

 

 

Play BEST

Play BEST to system oparty o ideę grywalizacji. Celem Play BEST jest zwiększenie zaangażowania pracowników w realizowane w firmie projekty i aktywności. Grywalizacja uatrakcyjnia pracę, wprowadzając elementy gry i zabawy do codziennych zajęć (zdobywanie punktów i nagród).

Wśród nagród znajdują się bilety do kina, bony podarunkowe do sklepów, gadżety firmowe czy wejściówki na basen i do SPA. Jednak każdego roku, niezmiennie najpopularniejszą nagrodą jest dodatkowy dzień płatnego urlopu.

Kategorie, w których mozna zdobyć punkty

  • Efektywność - realizacja targetu na określonym poziomie.
  • Absencja – punkty za obecność w pracy.
  • Onboarding – pełnienie funkcji opiekuna i udział we wdrażaniu do pracy nowo  zatrudnionego pracownika.
  • Wolontariat – aktywny udział w inicjowanych przez pracowników akcjach społecznych.
  • Wolontariat kompetencji – aktywny udział w inicjowanych przez pracowników akcjach społecznych, także dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na zewnątrz organizacji.
  • Transfer wiedzy (szkolenia) – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem wewnątrz organizacji poprzez prowadzenie szkoleń/ warsztatów.
  • Transfer wiedzy (artykuły eksperckie) – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem wewnątrz organizacji poprzez pisanie artykułów specjalistycznych.
  • Testy wiedzy – bezbłędne wypełnienie testów ze szkoleń obowiązkowych, np. pierwsza pomoc, bezpieczeństwo informacji.
  • Innowacyjność – inicjatywy i pomysły usprawniające procesy w organizacji.
  • Udział w projektach – realizacja ważnych dla firmy projektów.
  • Prymus – ponadprzeciętne zaangażowanie, wykraczające poza zakres obowiązków służbowych.
  • Równy gość – pomoc współpracownikowi w realizacji zadania.
  • Zdrowie – udział w inicjatywach prozdrowotnych np. dojazd rowerem do pracy.
  • Poleć przyjaciela – polecanie osób w ramach procesów rekrytacyjnych BEST.

Katalog kategorii i nagród nie jest zamknięty. Dokonujemy w nim zmian, reagując na potrzeby i propozycje pracowników.

Play BEST został doceniony w Raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki."